Forsyningen klarer regningen

Odsherred Forsyning og Nykøbing Sj. Varmeværk har med indgangen til 2020 øget samarbejdet i endnu højere grad end tidligere. 

Når fjernvarmekunderne i Nykøbing til marts skal betale deres varmeregning, står der et nyt navn i afsenderfeltet. Med indgangen til 2020 har Odsherred Forsyning og Nykøbing Sj. Varmeværk nemlig styrket samarbejdet med en fælles administrationsaftale for de mere end 3.000 kunder.  

Igennem de seneste år, har der eksisteret et tæt driftsmæssigt samarbejde mellem selskaberne, hvor Nykøbing Varmeværks folk også har varetaget den praktiske daglige drift af Forsyningens varmeværker i Højby, Vig og Grevinge.

Fremadrettet vil selskaberne også samarbejde om administrative opgaver, og her er det til gengæld Odsherred Forsyning, der kan bistå Nykøbing Varmeværk med opgaveløsning. Blandt andet vil forbrugerafregning, kundeservice, bogholderi og regnskab således blive varetaget af Forsyningens kundeserviceafdeling i Grevinge, med virkning fra første kvartal 2020.

For varmekunderne i Nykøbing vil samarbejdet bl.a. betyde, at deres regning kommer til at se lidt anderledes ud, men Økonomi- og kundechef i Odsherred Forsyning, Claus Thorsen, forsikrer, at flytningen af varmeværkets administration til Forsyningens kontor i Grevinge, ikke vil betyde prisstigninger for kunderne.

– Vi styrker det nuværende samarbejde og sørger for at fordele opgaverne, så de løses der, hvor kompetencerne er størst. På den måde kan vi opnå de bedste synergier og besparelser, til glæde for både Forsyningens og Nykøbing varmeværks kunder, siger Claus Thorsen.

Når fjernvarmekunderne i Nykøbingtil marts skal betale deres varmeregning, står der et nyt navn iafsenderfeltet. Med indgangen til 2020 har Odsherred Forsyning og Nykøbing Sj.Varmeværk nemlig styrket samarbejdet med en fælles administrationsaftale for demere end 3.000 kunder.  

Igennem deseneste år, har der eksisteret et tæt driftsmæssigt samarbejde mellemselskaberne, hvor Nykøbing Varmeværks folk også har varetaget den praktiskedaglige drift af Forsyningens varmeværker i Højby, Vig og Grevinge.

Fremadrettet vil selskaberne også samarbejde omadministrative opgaver, og her er det til gengæld Odsherred Forsyning, der kanbistå Nykøbing Varmeværk med opgaveløsning. Blandt andet vilforbrugerafregning, kundeservice, bogholderi og regnskab således blive varetagetaf Forsyningens kundeserviceafdeling i Grevinge, med virkning fra førstekvartal 2020.

For varmekundernei Nykøbing vil samarbejdet bl.a. betyde, at deres regning kommer til at se lidtanderledes ud, men Økonomi- og kundechef i Odsherred Forsyning, Claus Thorsen,forsikrer, at flytningen af varmeværkets administration til Forsyningens kontori Grevinge, ikke vil betyde prisstigninger for kunderne.

– Vi styrker det nuværende samarbejde og sørger for atfordele opgaverne, så de løses der, hvor kompetencerne er størst. På den måde kanvi opnå de bedste synergier og besparelser, til glæde for både Forsyningens ogNykøbing varmeværks kunder, siger Claus Thorsen.

Når fjernvarmekunderne i Nykøbing til marts skal betale deres varmeregning, står der et nyt navn i afsenderfeltet. Med indgangen til 2020 har Odsherred Forsyning og Nykøbing Sj. Varmeværk nemlig styrket samarbejdet med en fælles administrationsaftale for de mere end 3.000 kunder.  

Igennem de seneste år, har der eksisteret et tæt driftsmæssigt samarbejde mellem selskaberne, hvor Nykøbing Varmeværks folk også har varetaget den praktiske daglige drift af Forsyningens varmeværker i Højby, Vig og Grevinge.

Fremadrettet vil selskaberne også samarbejde om administrative opgaver, og her er det til gengæld Odsherred Forsyning, der kan bistå Nykøbing Varmeværk med opgaveløsning. Blandt andet vil forbrugerafregning, kundeservice, bogholderi og regnskab således blive varetaget af Forsyningens kundeserviceafdeling i Grevinge, med virkning fra første kvartal 2020.

For varmekunderne i Nykøbing vil samarbejdet bl.a. betyde, at deres regning kommer til at se lidt anderledes ud, men Økonomi- og kundechef i Odsherred Forsyning, Claus Thorsen, forsikrer, at flytningen af varmeværkets administration til Forsyningens kontor i Grevinge, ikke vil betyde prisstigninger for kunderne.

– Vi styrker det nuværende samarbejde og sørger for at fordele opgaverne, så de løses der, hvor kompetencerne er størst. På den måde kan vi opnå de bedste synergier og besparelser, til glæde for både Forsyningens og Nykøbing varmeværks kunder, siger Claus Thorsen.

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.