Kundeservice holder lukket for personlig henvendelse

Kundeservice holder pt. lukket for personlig henvendelse. I stedet kan kundeservice kontaktes på mail info@odsherredforsyning.dk eller på telefon 70 12 00 49 TelefontiderMandag til torsdag 8:30-14:00Fredag 8:30-12:00

Forsinkelse ift. planlagt tømningsuge

Vær opmærksom på at vores tømningsplan er vejledende. Du vil blive varslet cirka 7-14 dage før vi forventer at komme. Har du problemer med at trække ud, anbefaler vi, at du kontakter os hurtigst muligt.

Ventetid på henvendelser om fjernvarme

Vi oplever i øjeblikket en del skriftlige henvendelser om fjernvarme og har derfor længere svartid end normalt. Vi svarer, så hurtigt vi kan.

Hovedkloakledninger i Nykøbing Sj., Høve og Asnæs spules

I uge 41 og 43 højtryksspuler Odsherred Forsyning en række hovedkloakledninger i Nykøbing Sj., Høve og Asnæs for at fjerne belægninger og sand fra kloakken, så det ikke sætter sig i de pumpestationer der leder spildevandet til renseanlæggene.

– Når vi vedligeholder kloakledningerne, er det med til at forbedre pumpestationernes kapacitet og gør det billigere for alle forbrugere at komme af med spildevandet, siger Patrick Hyldedal, kørselsleder i Odsherred Forsyning.

Gener kan mindskes
Når slamsugeren kommer forbi på de enkelte veje for at højtryksspule det offentlige kloaksystem, kan det medføre enkelte mindre gener. Blandt andet opstigende vand i kloaksystemet, lugt og at vandet trækkes ud af vandlåsen. Derfor anbefaler Odsherred Forsyning følgende råd, for at undgå gener:

1) Læg en gulvklud over toilettet. Slå toiletbrættet ned og stil noget tungt ovenpå, f.eks. en spand med vand.
2) Afdæk alle afløb (gulvafløb, håndvask, badekar, køkkenvask) med en fugtig klud og stil noget tungt oven på afløbene.
3) Efter højtryksspuling bør du afslutningsvis efterfylde alle afløb med vand, idet vandlåsene i afløbene kan være tømt.

Scroll to Top