Ingen driftsinfo beskeder i øjeblikket.

Odsherred Forsyning skifter stil

Odsherred Forsyning er vokset, og er i dag en forsyning, der favner langt bredere end tidligere, hvor det mest handlede om vand og spildevand. Tiden er inde til en ny visuel identitet, der afspejler og rummer hele forsyningen og dens områder.

Forsyningens nye stil tager afsked med det blå vanddråbelogo, der har været i brug siden 2008, hvor den kommunale vandforsyning blev udskilt fra forvaltningen og ved samme anledning fik forsyningen eget logo og design i dåbsgave af Odsherred Kommune.

Grøn og lokal
− Odsherred Forsyning er i dag en helt anden størrelse, som har tråde ind i de dagsordener, der handler om energi, klima og miljø på vand- og varmeområderne. Vi er optaget af, at fremtidens nye teknologier går hånd i hånd med vores ambition om at være en grøn og lokalforankret virksomhed, fortæller Fanny Villadsen, administrerende direktør hos Odsherred Forsyning. – Det har været vigtigt for os, at en ny stil og et nyt logo afspejler alle disse områder samtidig med, at vi respekterer vores fortid.

Den nye blågrønne farve er da også netop valgt med respekt for forsyningens gamle blå farve og et ønske om at have fokus på den grønne omstilling i Odsherred.

Nyt look
Fanny Villadsen er meget tilfreds med den nye stil og logoet. Hun glæder sig over, at det er en af forsyningens egne medarbejdere, der har skabt begge dele. Der er med andre ord ikke brændt en kvart million kroner af på hjælp fra et fancy branding-bureau.

− Forsyningens egne kommunikationsfolk har knoklet med opgaven, og resultatet er, i al beskedenhed, helt fantastisk. Derfor glæder vi os til at vise jer forsyningens nye look, som vi implementerer allerede i løbet af sommeren, fortæller Fanny Villadsen.

En af de kommunikationsfolk er Ian Hartmann, der er kreativ leder i Odsherred Forsyning. Han er ophavsmanden til det nye logo og den nye stil. – Forsyningens look og visuelle identitet skal fremadrettet afspejle forsyningens mange arbejdsområder og værdier. Værdier som konstant udvikling, tryghed og fremsynethed, forklarer Ian Hartmann.

Det nye logo og den nye stil vil dukke op overalt i Odsherred i takt med, at forsyningen implementerer sin nye visuelle identitet. På forsyningens hjemmeside kan man allerede se det nye logo i funktion, og inden længe dukker der både flag, skilte og breve op med nyt udseende, mens andre ting udskiftes i takt med, at der bliver brug for dem.

Fra venstre: Fra Odsherred Forsyning – Ian Hartmann, kreativ leder, Fanny Villadsen, administrerende direktør og Mathias Hansen, bestyrelsesformand.
Fra venstre: Fra Odsherred Forsyning – Ian Hartmann, kreativ leder, Fanny Villadsen, administrerende direktør og Mathias Hansen, bestyrelsesformand.

Scroll to Top
Cookie-samtykke med Real Cookie Banner